Hjertet i alt, hvad vi gør
De fleste har stiftet bekendtskab med begrebet Disruption®. Men i modsætning til, hvad mange måske tror, handler Disruption® ikke om at vende alting på hovedet og se, hvad der falder ud eller om at gøre det hele anderledes, bare for at gøre det anderledes.
Disruption® handler om at komme foran – og ikke bare lidt foran.
Disruption® er både vores filosofi, men også et sæt helt konkrete strategiske og kreative metodikker, der siden 1992 har hjulpet TBWAs kunder med at vinde en større del af fremtiden ved at skabe vækst, opmærksomhed, innovation og forretningsmæssige resultater.
Disruption® Roadmap
Som strategisk værktøj handler Disruption® om at identificere Konventionerne – altså den status quo, som alle dine konkurrenter i din kategori taler ind i og hvor fremskridt kun kan ske i små skridt ad gangen. Dernæst identificerer vi den Vision – det sted og den virkelighed, hvor dit brand begynder at skille sig ud ved at udfordre konventionerne og kategorinormerne.
Og endelig bygger Disruption® den bro imellem Konventionerne og Visionen, der tager brandet et langt skridt foran konkurrenterne.
Du kan se en nærmere forklaring i denne lille film:
Disruption® Live
Det ville være en smule utroværdigt at prædike forandring og Disruption® uden at tage sin egen medicin først. Som nævnt lever og ånder vi Disruption® hver dag. Denne lille film handler om, hvordan vi samler viden om tendenser, data , nye teknologier, kulturelle indsigter og alt muligt andet fra hele verden og identificerer det, der kan skabe vækstmuligheder og værdi for vores kunder.
Disruption® Innovation
Kreativitet og Disruption® behøver ikke at begrænse sig til kommunikation, men er også en fantastisk metodik til at fremme innovation inden for produktudvikling, nye services, nye kategorier eller helt nye måder at være tilstede i markedet på. Det kalder vi Disruption® Innovation og det er det, som denne lille film handler om:
Don’t do the right thing. Do the brave thing.
Al forandring kræver mod. Men man kommer aldrig foran, hvis man bare gør det rigtige, det forventelige, det de andre også gør. Hverken som menneske eller som brand. For det er de modige, anderledes og meningsfulde valg, der for alvor flytter noget, skaber vækst, værdi og forankrer brands i forbrugerkulturen. Også selvom de giver et sug i maven. Det handler denne film om.
PS: Og hvis du har undret dig over, hvorfor vi altid skriver ® efter begrebet, er det ganske enkelt fordi TBWA opfandt begrebet som en metodik inden for marketingstrategi helt tilbage i 1992…